نظر منتقد ‌هالیوود ریپورتر برای زوج جدیدی و ایزدیار در فیلم «هت تریک»

نظر منتقد ‌هالیوود ریپورتر برای زوج جدیدی و ایزدیار در فیلم «هت تریک»

با پایان سی وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران سینماها به وضع عادی خود بازگشته و چند فیلم جدید روی پرده رفته است. یکی از این فیلم ها که از روز گذشته اکران خود را آغاز کرد «هت تریک» است؛ فیلمی که تولیدکنندگانش این طور درباره اش توضیح داده اند: «فرزاد یه تن لشه که نمی دونی با مشت بزنی تو دهنش یا بغلش کنی. زنش و دوست فابریکش کیوان، تنها کسایی هستن که میتونن تحملش کنن. یه شب بعد از مهمونی، میخوان دسته جمعی برگردن خونه، ولی کسی نمیدونه این دفعه فرزاد چه گندایی زده.»
«هت تریک» به کارگردانی رامتین لوافی ازجمله فیلم هایی است که در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم که به تهیه کنندگی مجید مطلبی ساخته شده بازیگرانی مثل امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، صابر ابر، ماهور الوند و همایون ارشادی حضور دارند. «هت تریک» در سی وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه شد.

خوش ساخت
دبورا یانگ، منتقد نام آشنای نشریه  هالیوود ریپورتر در یادداشتی به فیلم «هت تریک» سومین فیلم بلند رامتین لوافی پرداخته است. او نوشته است: «هت تریک» یک تریلر روانشناسانه خوش ساخت است که توانسته به ژانر فیلم هایی از نوع خودش بیفزاید و با انتخاب بازیگران مناسب حس تعلیق و  کشش را در طول فیلم گسترش دهد. به شیوه ای متفاوت از نوع پیچیدگی های فیلم های اصغر فرهادی با حضور دینامیک شخصیت ها و با ایجاد تعلیق و جذابیت تأثیر لازم را روی ذهن تماشاچی می گذارد.
رامتین لوافی پیش از این با فیلم نخستش موفق به دریافت تایگر آواردز از جشنواره رتردام و چندین جایزه دیگر از جشنواره های متعدد شده است. «هت تریک» بدون موسیقی متن و با تکیه بر دیالوگ مناسب که با وجود محدودیت لوکیشن و محدودیت زمانی که داستان در آن می گذرد تبدیل به یک  تئاتر فیلم نمی شود، فیلمنامه و درام قوی و محکم، بازی های نافذ زوج امیر جدیدی و  پریناز ایزدیار و در عین حال بازی گسترده و وسیع صابر ابر و ماهور الوند را در خود دارد.
قصه اش را بدون لکنت روایت می کند
سام بهشتی، منتقد سینما هم مهمترین ویژگی این فیلم را «بی ادعا بودن» آن می داند: «بدون ادا و اطوار زیادی، قصه ای را از لایه های زیرین اجتماعی بیرون کشیده و به طرز درستی روایت می کند. زور نمی زند که با التهاب کاذب و بیهوده، به بار دراماتیک قصه اضافه کند. به راحتی روابط میان کاراکترهایش را براساس موقعیت ترسیم و قصه اش را بدون لکنت و براساس لحظه های نفسگیر، مبتنی بر یک منطق اصولی روایت می کند. چفت و بست های فیلمنامه و کاشت و برداشت هایش در روند روایت قصه درست است.
ترکیب تیم بازیگری، چینش و انتخاب براساس تعقل، متناسب و مبتنی بر شخصیت ها صورت گرفته است. صابر ابر بازی منطقی ای را ارایه می کند. امیر جدیدی با خلاقیت و تکنیک فردی متفاوت ظاهر می شود و پریناز ایزدیار این بار با گریم جذاب سعید ملکان، بازی مقتدرانه و متفاوتی را ارایه می کند، اما اوج خلاقیت کارگردان، انتخاب ماهور الوند است که بعد از فیلم دختر که حضور درستی داشت، در «هت تریک» به نقطه اوجی در کارنامه اش رسیده است و بعد از چند انتخاب بد، در این فیلم حضور تاثیرگذاری هم در روایت قصه و هم بازیگری دارد.
فیلم «هت تریک» درواقع آغاز یک زندگی در کنار به پایان رسیدنِ زندگی ای دیگر است؛ روایت چهار نفر که قرار است ناخواسته زندگی شان به نوعی با برد و باخت یک تیم ضعیف فوتبال در برابر یکی از بزرگترین تیم های دنیا رقم بخورد.
منبع: روزنامه شهروند
بازدید کلی 44 , بازدید امروز 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.