جمعه ۲۹ تیر ۱۳۹۷

ورود اپل به دنیای هالیوود

ورود اپل به دنیای هالیوود

اهالی کوپرتینو طی یک برنامه ریزی جدید تصمیم گرفته اند از سیلیکون ولی فراتر بروند و وارد صنعت سرگرمی و فیلم سازی هالیوود شوند.
اپل که به دلیل طراحی های جسورانه و کمپین های مطرح بازاریابی معروف است، این بار می خواهد لذت طعم قدرت خود را در دنیای هالیوود تجربه کند.
ادی کیو، معاون ارشد اپل، در یک کنفرانس اعلام کرد: ما هیچ چیز درباره ساختن برنامه تلویزیونی نمی دانیم. ممکن است بپرسید پس اپل چطور می خواهد برنامه تلویزیونی بسازد؟
پاسخ این است که در این زمینه نسبتاً دست خالی محسوب می شود! اپل قرار است با رویکرد جدیدی وارد این فضا شود. ما می دانیم چطور باید اپلیکیشن ساخت.
با نحوه توزیع آشنایی داریم. راه و رسم بازاریابی را می دانیم. اما واقعاً نمی دانیم که چطور می توانیم برنامه تلویزیونی بسازیم. اپل قصد دارد در سرمایه گذاری جدیدش از منطقه امن خود، سیلیکون ولی فاصله بگیرد و پا به قلمروی بیگانه تری یعنی هالیوود بگذارد؛ از این رو می خواهد در صنعت سرگرمی به یک بازیکن بزرگ و مطرح تبدیل شود.
در ماه های اخیر، اپل توانست دو شرکت مطرح فیسبوک و یوتیوب را در این زمینه پشت سر بگذارد و در مواردی موفق به مغلوب کردن حریف قدرتمند دیگر یعنی نت فلیکس شد. از ماه اکتبر، اپل ۱۲ پروژه را به این منظور اختصاص داد. به گزارش زومیت، این شرکت در سال گذشته نشست هایی با تهیه کنندگان برگزار کرد و بودجه ای معادل یک میلیارد دلار در این خصوص در نظر گرفت. از آنجا که نام برند قوی اپل در پشت این پروژه قرار دارد، پیش بینی می شود که ستارگان و فیلم سازان زیادی به شوق دریافت چک های هنگفت به سمت آن سرازیر شوند. چشم انداز هالیوودی اپل با ساخت نخستین سری سیاره اپلیکیشن ها (Planet of the Apps) کلید خورد. در این برنامه نام های مطرحی چون گوئینت پالترو، جسیکا آلبا و بن سیلورمن هم به چشم می خورد.
یک هفته پس از ساخت این سریال، اپل با زک ون آمبرگ و جیمی ارلیکت که دو مدیر تلویزیونی مطرح سونی پیکچرز هستند، وارد همکاری شد. این دو مدیر به سرعت اقدام به راه اندازی Apple Worldwide Video کردند؛ به طوری که تعداد کارکنان این بخش تقریباً به ۴۰ نفر رسیده و بخش های مختلفی برای ساخت برنامه های مربوط به بزرگسالان، کودکان، آمریکای لاتین و اروپا هم در نظر گرفته شده است.
ون آمبرگ و ارلیکت تاکنون قراردادهایی با چهره های برجسته هالیوود مانند استیون اسپیلبرگ، دامین شزل، جنیفر انیستون و دیگر ستارگان بسته اند. با این حال باید منتظر ماند و دید آیا تلاش این غول فناوری می تواند در صنعت فیلم سازی به نتیجه موفقیت آمیز برسد.
اپل برندی است که در نتیجه کار دقیق مهندسان خود ساخته شده و سیستم عامل ها و محصولاتش توانسته اند به پیشرفت فناوری کمک های قابل توجهی کنند. هر چند ساخت محصولات موفق لزوماً به معنای فیلم سازی موفق نخواهد بود؛ این همان درسی است که مایکروسافت و یاهو مدت ها پیش به آن رسیدند! با فراگیر شدن فناوری استریم، سیستم قدیمی هالیوود در حال پوسیدن است.
در این میان، نت فلیکس در سال ۲۰۱۸ مبلغی معادل هشت میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری در ایجاد محتوا کرده است. شرکت های دیگر هم تلاش می کنند شانس خود را در عرصه های روبه رشدتری امتحان کنند.
با این حال اپل نسبت به رقبای خود دارای دو مزیت است؛ نخست آنکه این شرکت بیش از ۲۸۵ میلیارد دلار سرمایه در دست دارد و دوم اینکه با یکی از موفق ترین شرکت های جهان وارد همکاری شده است.

همکاری «شازل» و اپل
اپل در حال ساخت سریالی است که کارگردانی آن را دامین شازل کارگردان برنده اسکار برای فیلم «لالالند» برعهده دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، دمین شازل کارگردانی که برای ساخت «لالالند» موفق به کسب جایزه اسکار سال پیش شد و فیلم موفق دیگری چون «ضربه شلاق» را در کارنامه دارد، برای ساخت یک سریال جدید تلویزیونی برای اپل انتخاب شده است. شازل کار نویسندگی و کارگردانی همه اپیزودهای این درام جدید را انجام می دهد. پلات و دیگر جزئیات این سریال فعلاً افشا نمی شود. این سریال را که نامش نیز روشن نشده جوردن هورویتس و فرد برگر دو تهیه کننده فیلم «لالالند» تهیه می کنند. شازل جدیدترین اسم بزرگی است که به اپل افزوده شده تا برای این کمپانی فیلم تولید کند. پیش از وی استیون اسپیلبرگ برای ساخت یک سریال، رونالد مور برای ساخت درامی فضایی و جنیفر آنیستون و ریس ویتراسپون برای اجرای شوی صبحگاهی معرفی شده اند. در عین حال کارگردان «بازی های گرسنگی» نیز برای ساخت درامی آینده نگرانه قرار است با این کمپانی همکاری کند. این دومین پروژه شازل برای تلویزیون است که پس از کسب اسکار، او همکاری با آن را پذیرفته است.
وی به تازگی قراردادی برای کارگردانی چندین اپیزود از یک درام موزیکال در دست ساخت را برای نتفلیکس امضا کرد. او در حال کار کردن روی پروژه زندگینامه ای نیل آرمسترانگ با عنوان «نخستین مرد» است که رایان گاسلینگ در آن در نقش این فضانورد تاریخ ساز ظاهر می شود.

سریالی حماسی
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، کمپانی مشهور اپل که به تولید لوازم کامپیوتری و گوشی های هوشمند تلفن همراه مشهور است قصد دارد سریالی با نام «دیدن» را بسازد.
این اثر که داستان آن در آینده رخ خواهد داد ساخته جدید استیون نایت، خالق سریال «پیکی بلایندر» است و کارگردانی آن را فرانسیس لارنس بر عهده خواهد گرفت. کسی که پیشتر فیلم های «کنستانتین»، «من افسانه هستم»، «بازی های گرسنگی: اشتعال و زاغ مقلد» را کارگردانی کرده امسال هم «کبوتر سرخ» را آماده اکران خواهد کرد.
اگرچه هنوز اندازه این سریال مشخص نیست اما به احتمال زیاد فصل اول آن شامل هشت قسمت باشد. گفته می شود این مجموعه جدید یک سریال درام حماسی خواهد بود و هزینه سنگینی هم برای آن می شود. هنوز از نام احتمالی بازیگران یا دیگر عوامل سریال اطلاعاتی در دست نیست.
همین طور زمان پخش آن هم مشخص نشده است. با این حال احتمالاً اپل به خاطر جا نماندن از رقبایش در صنعت سرگرمی تولید آن را سریعاً شروع کند تا خیلی زود پخش آن از راهی که این کمپانی مدنظر قرار دارد انجام شود.

 

منبع: صبح نو

بازدید کلی ۱۵ , بازدید امروز ۱

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.